onsdag, april 30, 2014

Going Blonde!!

Yes! Jag håller nu på att bli blond igen! Jag tänkte passa på att dela med mig av hur jag gör, eftersom det är en ganska så klurig process, och jag alltid lyckas rätt bra, med tanke på att jag gör allting helt själv, utan frisörer. Jag har aldrig gillat frisörer.... det spelar verkligen ingen roll hur noga jag är med att förklara hur jag vill ha det, jag blir ändå aldrig nöjd! Därför gör jag alltid allting helt själv, klipper, färgar, permanentar, och sätter i egna hårförlängningar :)



Drog ut slingor genom ALLA hål i den medföljande hättan.
Det är nu man ser så där lagom kul ut.....
Först Använde jag Mood Slingblond - nyans 106 och blandade den med Ultrablond 105 (x2 av den)
Tog så mycket blekmedel därför att när jag slingar gör jag det på torrt hår, tycker det ger mer effekt :)

Här hittar du hårvårdsprodukter för blekt/torrt/slitet hår, till fyndpriser!




Under processen (60 min)


Resultatet efter den första slingningen


Slängde i två stycken nyans 105 igen och blekte hela håret 
(fuktigt denna gången)
Lät allt sitta i ca 60 min igen.


Resultatet blev såklart kycklinggult! :D
Jäklar vad snyggt va?
Detta är en normal del av processen, 
och händer typ ALLA som helbleker från mörkt brunt.


Men det finns en lösning på det problemet!


Jag slängde i Mood Ljus Askblond nyans 4, 
och lät den sitta mellan 10-15 min.
(INTE längre för då kan det bli grönt/grått!!)


Och nu när det är stylat så har jag en jordgubbsblond / kopparblond nyans med slingor :)








There you go!!!!

Nu kommer jag låta det vara så här ett tag så mitt hår får återhämta sig lite!
Sen kommer jag slinga det vartefter, ljusare och ljusare.

Detta är ett perfekt sätt att gå tillväga om man vill bli ljusare utan att det sliter allt för mycket på håret :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar