onsdag, oktober 02, 2013

Städa och fixa här hemma

Idag är en sån där städardag, då det ska rengöras ordentligt i alla vrår!
Det är verkligen dags för det nu, då vi bara städat lite mer "lätt" de senaste gångerna.
Så nu är det dags att byta sängkläder, tvätta o.s.v

Detta kommer jag ägna mig åt idag, och dessutom kommer jag nog försöka bli av med lite grejs på tradera, (har ju återigen rensat ur garderoben litegrann)

Jag måste även ta itu med att ordna ett pass! Jag fixade ju ett nationellt id-kort för inte alls länge sen, och nu är det så att jag måste ha ett pass ändå, p.g.a att flygbolaget inte riktigt vet om de kan godkänna ett nationellt id. Då måste jag ju givetvis undra varför man har infört nationella id-kort som man kan resa med till de flesta Europeiska länder inom Schengen-området, när man kanske inte ens kan komma ombord på flygplanet, eller checka in på sitt hotell? Hallå eller? knasigt system...
Så detta behöver jag ta itu med så fort som möjligt så de kan boka våra flyg, så vi vet när vi åker.
(Kan ju vara så att det blir samma tider som sist, vilket innebär extremt tidig torsdagsmorgon  = åka dagen innan till Arlanda)

Det får nog bli så att jag fixar passet imorgon, och fokuserar på att städa idag istället.
Sen får det nog bli lite lugnare inomhusträning/yoga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar