tisdag, oktober 01, 2013

Jag ska bli FIT!

Yes, nu är det fanken dags!
Jag har bestämt mig för att bli extremt fit och mer hälsosam.

Vad gör jag då?

Jo.. sedan 2 veckor tillbaka har jag gått på en diet, som består av ett maxintag på 700-800 kcal / dygn, fördelat på vad som helst. Alltså, vill jag äta en halv pizza går det bra, men då blir det inget mer under dagen! (en dag i veckan=äta obegränsat)

Nu tänker väl många att 700-800 kcal / dygn låter farligt, och ja, det är ju inte så bra kanske, men mitt mål är att först rasa i vikt, för att sedan bli mer hälsosam i takt med att jag krympt min magsäck.

Under dessa två veckor har jag nu gått ner nästan 5 kg, jag startade alltså på 74, och väger nu 69.

Igår började jag jogga/gå raskt halvvägs runt munksjön. Måste börja lugnt, eftersom jag får ont i lungor och hjärta när jag anstränger mig för mycket, speciellt när det är kallt ute.

Då kom också beslutet - ATT SLUTA RÖKA.

Det går verkligen inte att träna och få full effekt när man röker så mycket som jag!

Efter rundan utomhus körde jag lite yoga, situps och armträning. i lugnt tempo.

Jag känner nu att jag börjar komma igång lite, efter ett par träningspass, så nu är målet att hålla mig till det åtminstone varannan dag.

Slutmål = ner till minst 64 kg som jag vägde innan, helst 60 kg, så jag kan unna mig en helg med massa massa god mat. Dessutom bli mer tränad, orka mer, och sluta röka.

Hell Yeah i'm gonna make it!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar