fredag, maj 02, 2014

Going Blonde del 3

Som jag skrev i tidigare inlägg så skulle jag egentligen låta håret vila lite mer, och vänta med att ljusa upp det, men eftersom mitt hår har en sån grym kvalitét, så bestämde jag mig för att bara låta det gå några dagar istället. Helt korrekt, mitt hår är så tjockt och hårstråna är så tjocka att det krävs mycket för att mitt hår ska bli i så pass dåligt skick att jag behöver klippa av det, speciellt nu när det har fått återhämta sig från färgningar och sådant i minst 6 månader. 

Jag har verkligen mördat mitt hår under alla år som varit, och som mest gjorde jag 7 blekningar under bara en vecka! Även då, så satt det kvar på huvudet, dock i trassligt skick, tuggummi typ.

Nåja, det jag gjorde den här gången var då att slinga hela håret igen, men denna gången med fokus på att pensla på mest på de mörkaste partierna, och uppe på huvudet, där det översta slingorna skulle vara.

1: Slingor med ultrablond 105 och 106, i 60 min.

2: Smeta på pärlblond med fokus på de gulaste partierna, mest uppe på huvudet, och där det syns mest. 25 min.

3: Färdigt!!! :D




Slingning nummer 2


Färgresultatet, i samband med isättning av löshår, och innan klippning.
Löshåret har nyans 12/16/613, är 50 cm långt, och har "spanska lockar".





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar