onsdag, maj 21, 2014

Lillelördag

Började denna underbart fina dag med ett par timmars stekande på balkongen, är det sommarvärme så är det! Jag blir alltid så himla fräknig när jag solar, inte mycket att göra åt det :P

 






Sen blev det att fixa mig i ordning för lite socialt umgänge med Erika :)
Ego's som vanligt, yep!
Dagens outfit: kort pennkjol, svart baslinne, chiffongblus - knuten för att få lite mer figur :P
Smink: Ungefär som vanligt, förutom att jag börjat höja ögonbrynen lite, både med hjälp av highlighter och (tro det eller ej) så har jag helt och hållet noppat bort hälften av dem, på yttre sidorna, så de slutar under pupillen typ. Jag fyller sedan i de med penna och eyebrow powder.
Det kanske är svårt att tro, men om jag inte alls noppar mina ögonbryn så blir de buskiga och jätteraka, inte tjejigt nånstans :P

 

Som vanligt så byter jag alltid om en gång till, eller ett par gånger till när jag ska vara fin.
Otroligt nog hade jag inte ens detta på mig sen under kvällen.
Det slutade med en svart urringad tunika och ett par trasiga jeans, som sprack i dragkedjan, glamouröst va?
Erika tog hit ett par polare som jag aldrig träffat förr, nåja, de verkade trevliga i alla fall :)
Tjejen i sällskapet fick hjälpa mig att få av jeansen, som hade fastnat i dragkedjan, pinsamt!
Ni som har sådana byxor som har dragkedjan bak, förstår nog situationen!

Ute på balkongen med en drink och cigg, fick jag syn på en spindel som hängde på räcket.
Jag fotade den, och den ser gigantisk ut! (i mitten på bilden, mot husväggen)




// over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar