fredag, september 13, 2013

Idag är en sådan dag...

Idag är en sådan dag, då de extremt paranoida bunkrar upp med konserver och filtar i sin klädkammare, tills klockan slagit 24:00.
Eller så kanske man kollar på fredagen den 13:e filmerna, och tänker att allt dåligt som händer idag, kunde varit mycket värre...

Jag vet inte, jag tror inte så jätte mycket på sån där skrock, men jag måste ändå erkänna att jag undviker stora gatukorsningar, festande på krogen o.s.v.
Det är inte ofta man råkar ut för något, så när det väl händer kan det väl lika gärna bli fredagen den 13:e? (Sen är det väl lite annorlunda att det faktiskt är den fredag den 13:e år -13, vänta bara tills klockan blir 13:13 också!) :P

Det sägs ju enligt psykologin att om man blir varnad för något "exempelvis, tappa inte glaset, eller akta!" så reagerar kroppen på så vis att det är då det händer! Man tappar det där glaset, eller något annat ömtåligt i golvet, för att hjärnan blir så fokuserad på att inte göra det, att något händer med nerverna. Någon smart människa sa detta till mig en gång, och jag minns inte vem det var, men jag har märkt att det många gånger faktiskt stämmer!

Därför tror jag på att stanna inne fredagen den 13:e, inte för att det är en otursdag, utan för att man helt enkelt är beredd på att det inte ska gå bra, för att man har blivit varnad och är inställd på otur, och då händer det! (kanske inte för alla, men garanterat för nån man känner)

Så, ni som ska bege er ut idag, tänk inte på vilken dag det är, glöm allt sådant, så kommer ni finna att denna dagen är precis som alla andra dagar på året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar