måndag, oktober 07, 2013

Bröllopet, vad kostade kalaset???


Eftersom jag har skrivit en del om att jag och Stefan gift oss, så tänkte jag även passa på och bjuda på en bild, så ni kan få se hur vi såg ut på vår stora dag :)

Jag är mycket nöjd med allt må jag säga! Buketten var underbart vacker, klänningen var helt ok trots att jag sydde den själv :P Och Stefan var så himla snygg!!

Hår, smink och naglar gjorde jag också själv, fick duga så :P
Jätteonödigt att lägga flera tusen på styling och utstyrsel tycker jag! (Man kan ju göra så mycket annat för de pengarna) Jag är nöjd med hur allt blev, och skulle inte vilja ändra på något!

Total kostnad för mig denna dag-
Klänning: ca 500 kr för tyger och material. (hade först köpt en annan klänning, som blivit för liten, så jag sydde en ny)
Tiara med swarowskikristaller: inköpt av min älskling, i Norrköping inför en modelldag för ett par år sen, alltså kan man säga att den var gratis. 
Brudbukett: ca 400-500 kr, pekade på det jag ville ha i en blomsterbutik, och fick den lågt bunden på plats. Dekorerade stjälkarna med grönt band från IKEA, typ 30 kr.
Vigselring: Kommer inte riktigt ihåg, men runt 4000 kr tror jag.
Smink, hår och naglar: fixat med saker jag hade hemma!
Smycken i övrigt: tog det finaste jag hade hemma i byrålådan!
Ca 5000 kr för hela min outfit inklusive ringen! DET var ju inte illa!


Det behöver inte vara skitdyrt att gifta sig som sagt!
Jag kom extremt billigt undan, och vi fick mycket hjälp också från alla håll och kanter.
Vi hade i och för sig ett rätt litet bröllop, men jag tyckte det var det bästa.
De närmaste räcker, för annars hinner man ju inte umgås med alla gäster :) Vi var 16 stycken totalt.

Mat ordnade vi från ICA MAXI - bageriet, där vi beställde stora plankor med massa blandat på, och vi beställde även ett par tårtor därifån.

Alkoholen köpte vi nere i tyskland.

Sen hade vi en hel del dekor, och engångsartiklar. Detta köpte vi på Lagerhaus, ÖoB, och Bröllopsdekorationer.se 

Älsklingens outfit hade han sen innan, han köpte bara en ny slips och en liten corsage.

Stefans storebror stod för musik, lillebrorsan för fotografering och transport.

Vi fick mycket bidrag i present, och en glassmaskin från Berra, han är så söt han :) (STORT TACK TILL ER SOM BIDRAGIT)
Dessa bidrag hade vi tänkt ha till två saker, men nu så är det bestämt att de får gå till en mysig semester, lite längre fram :)

Totala kostnaden för hela kalaset, d.v.s mat, dricka, kläder, ring, vigselförrättare och hela köret:

vänta...


håll i er....

kolla under bilden :)

Photo by Mandy

Total kostnad för vårt bröllop: ca 10 000 SEK.
Snacka om snålt va, ja så är det när man är smålänning :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar