söndag, oktober 06, 2013

Vår gamla lya

Tänkte jag skulle dela med mig av lite bilder från vår förra lägenhet. Det var en 3:a på 82 KVM som låg ett par km utanför stan i ett område som heter Tokarp. När vi bodde där så trivdes jag inte alls.. Jag kände att jag ville bo närmare stan o.s.v, samt mindre eftersom vi aldrig använde vårt tredje rum.

Ett tag hade vi några inneboende för att disponera ytan och få det att gå runt bättre med ekonomin (jag var då studerande och lägenheten var ju rätt dyr), men sen kände vi att vi ville vara lite för oss själva, så vi köpte en central 2:a istället, som jag är så himla nöjd med! (Nu hyr vi ut sovrummet till Mandy, dels för att hon behövde nånstans att ta vägen när hennes kontrakt gick ut, och dels för att få lite mer plus på kontot innan jag lyckats hitta ett nytt jobb) Vi vill ju liksom inte släppa denna underbara lägenhet. Det är nära till precis ALLT, och den är totalrenoverad dessutom! Just nu kan man tycka att det skulle vara trångt, men det är ju en stor tvåa, på hela 67 KVM, så för mig och Stefan blir det typ som en 1,5:a, där vi dessutom känner oss i princip opåverkade av att mitt lilla troll bor i sovrummet (som ligger i andra änden på lägenheten, och hennes dörr är precis vid ytterdörren) Därför kan hon utan problem smyga in till sig när man vill vara ifred i resten av lägenheten :P Lyxigt värre har hon det! Sovrummet är gigantiskt och hon har en alldeles "egen" balkong.

Bilder kommer på detta så småningom :)

Nu kommer istället bilder på vår förra bostad :D















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar