söndag, september 29, 2013

Min festliga lördag

Jodå, denna dagen var riktigt soft kan man säga! Gjorde faktiskt ingenting haha.
Eller jo... runt kl 19:00 bestämde jag mig för att hoppa in i duschen och göra mig festfin!

Det var nämligen fest hos Tomas, och ALLA var där (+ några till).
Sagt och gjort, redo för party traskade jag och stefan över kungsgatan (han kom och mötte upp mig) och 2 minuter senare var vi inne bland vimlet och minglet. (Älskar att bo så nära allt!!!)

Först var det hockey, sen ökade musiken till maxvolym och överallt var det folk.

Jag satt med Malin en stund och vi spelade min egna version av finns i sjön - finns i toaletten.
Hon vann stort... jag fick bara 2 högar med par :( Vi satt en stund på balkongen också och snackade lite allmänt, det kändes bra, har ju inte träffat henne på länge.

Med mig till festen hade jag tagit med mig en egen liten blandning bestående av juice, bacardi melon och passoa, som jag hällt i en fanta flaska. Kändes riktigt lamt, men hade inte så mycket annat att välja på då vi bara hade det hemma, och vin, och det är inte så glamouröst med röda tänder direkt....

Hela flaskan gick åt - hade nog blandat i för lite alkohol haha. Kände mig spiknykter i princip.
Till slut var det dags att gå ut på krogen, en självklarhet när man festar till det med ett sådant glatt gäng!
Harrys blev slutdestinationen, efter att jag hade dragit med rockabillybruden hem till mig för att byta handväska och ta mig ett sprut av min Red Delicious. Sen var det bara att springa mot harrys och le snällt mot vakterna, som släppte in oss direkt, trots kön. hah vilken power...

Rockabillybruden var en av Carros kompisar som var med på festen.
Man måste älska den stilen hon hade denna kväll, det kändes så nostalgiskt, och dessutom var hon supertrevlig!

Väl inne på harrys bjöd henke mig på en drink (gosegullegullet), men gammal som jag börjar känna mig så beställde jag vatten också, för att helt enkelt försöka ta det så lugnt som möjligt.
Ärligt talat så drack jag inte ens upp drinken, utan delade den med flera andra. Tur var väl det!
Min kropp pallar inte lika mycket som förr, nu när jag gå på en extrem diet.

I alla fall.... kvällen var riktigt dunderkul och slutade med att jag o älsklingen drog hem runt kl 1, eller ja, vi köpte en macka först, som vi delade på medan vi traskade hemåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar