fredag, januari 22, 2016

Självförtroende

När man tar selfiesar, så brukar de flesta se mer eller mindre allvarliga ut, göra duckface eller så.
Jag har själv märkt att det är rätt sällan jag faktiskt ler och visar tänderna, har sånna komplex över dem!
Tycker de är alldeles för små och pluttiga, en aning sneda och gula.
Jag är inte direkt expert på att ta hand om de heller! Jag röker, snusar ibland, dricker massa kaffe och älskar vin, både vitt och rött.
Jag är inget större fan av godis, det får jag väl vara glad över, haha :)

Det är konstigt det där med komplex, det kvittar vad folk säger och hur många komplimanger man får...!
Jag brukade ha massa andra komplex förut, mitt hår... som ser ut som pudelfluff när jag inte gör något åt det. När jag var i tonåren brukade folk kalla mig för häxan, antagligen p.g.a fluffet.
Min näsa har jag i princip alltid hatat också, eftersom jag har en knöl på den. Jag har accepterat den nu men avskyr bilder från sidan haha.
Min mun har jag faktiskt fortfarande komplex över, läpparna alltså. Tycker de är alldeles för små!
Så jag målar de oftast större, men det är svårt att göra det snyggt!
Mina ögonbryn... ja usch! De är helt raka så jag plockar helst bort allt och gör min egna böj ;)
Ja.. listan kan göras lång!

Men vad hjälper det egentligen att ha komplex? Man mår ju bara sämre då!
Jag fick det här utseendet, det är mitt utseende att bära. Varför ska jag ändra på det? Då är jag ju inte jag längre! Hårfärger och så, det är inte samma grej tycker jag. Variation är kul! Men att spruta in saker här och där och att operera sig är nog att gå lite för långt... Jag skulle lätt kunna tänka mig bröstimplantat, men det är för att jag har vägt mer för några år sen och då hade värsta bomberna, och det saknar man ju :P Jag vet inte riktigt jag... Om jag hade miljoner skulle jag säkert piffa till mig lite, men jag skulle nog ångra mig efteråt, för då har jag ju tappat en del av min identitet.
Jag är jag och det är det som är meningen. Jag är fin som jag är (med smink haha) ! <3

Puss på er! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar