söndag, januari 24, 2016

Töja öronen

Jag håller på och töjer öronen litegrann nu. Jag hade 5mm töjningar för några år sedan, men de växte igen helt till normal storlek när jag tog bort dem och satte i vanliga örhängen. Nu tänkte jag göra samma sak igen så det kommer alltså bli små gulliga pluggar sen, med möjligheten att ta bort dem om jag skulle ångra mig i framtiden.

Jag tänkte dessutom att jag skulle skriva här hur jag gör, utifall att det finns nybörjare där ute som vill ha tips. Jag tar inget ansvar för eventuella konsekvenser och är ingen expert, jag kan vara lite crazy ibland!

Säg att man har vanliga örhängen i öronen, då är hålen riktigt små! Jag vet inte exakt men typ 1-2 mm?
Jag gick in på en sida i alla fall och beställde hem töjstavar. Den minsta är så liten att den går in en liten bit innan man börjat töja.
Den största är 6 mm och det blå smycket är 3mm.
Man behöver mycket glid, och det är viktigt att man ser till att man är ren och inte har någon infektion i öronen eller så.
Sen är det bara att trycka in töjstaven försiktigt och vrida på den. Jag gillar naturliga produkter så jag kör helst med ekologisk olivolja när jag gör sånt här.
Jag pillade med detta i ca 30 min och kunde efter det trycka in 1,6 mm piercingar i vardera öra.
Det ena örat kändes lite irriterat efteråt, så jag har inte gjort något mer där utan låter det vila, medan det andra örat har jag fått in en 1,2 tillsammans med 1,6.
Man ska ju inte töja för fort och det är superviktigt att man har tålamod! Men på något sätt är det nog lite fusk för mig eftersom jag haft det lite töjt innan, så det går nog fortare för mig?

När jag känner att öronen fått vila tillräckligt kommer jag fortsätta och jag tar det i öronens takt. Båda kommer inte bli klara samtidigt, men det kan man faktiskt leva med! Det blå smycket ska in snart, det är ju bara 0,2 mm större än hålet på vänster. Och det andra örat ska jag låta vila ett par veckor nu tror jag. Om typ en månad har jag nog mina söta små pluggar på plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar