måndag, maj 12, 2014

Min blonda historia

Tänkte dela med mig av ett inlägg om alla gånger jag varit blond, bara för att... :)
Här står vi alltså nu, de översta bilderna är från i år.


 2014
Efter att ha låtit håret vila i minst 6 månader gick jag all in och intensivblekte, slingade, färgade och tonade!
Resultat: helt okej faktiskt med tanke på att det bara tog 3 veckor!
Mitt hår går fortfarande att borsta igenom, och jag tappar nästan ingenting :)
För er som undrar har jag lagt i en silverblekning och en ultrablond x-tra blekning sedan mitt senaste inlägg om att bli blond, sedan har jag dränkt håret i silvershampoo, och använt överdrivet mycket inpackningar.
 


 2012
Gradvis ljusare och ljusare, klippte emellanåt och slingade lite, tonade lite och tog det lugnt.
Mitt hår höll sig hyfsat friskt i övrigt, men tröttnade efter ett tag.
 



2010
Jag blekte intensivt med 7 blekningar på en vecka, tappade halva håret och fick klippa mig kort.
Eftersom det blev så skadat var jag tvungen att återgå till mörkare färg efter ca ett halvår eller så.
 



 2009
Jag blekte håret långsamt och slingade gång på gång för att det inte skulle slita alltför mycket.
Blekning av utväxten förstörde mitt hår dock, och det gjorde jag hos frisören...
Därför går jag aldrig mer till frisör!




 2007
Första gången jag bestämde mig för att bli ljus, och jag hade då ingen aning om hur det funkade.
Jag köpte en avfärgning och såg ungefär ut som en leopard i håret när jag var klar.
Lösningen fick bli att stefan hjälpte mig hitta någon som kunde rätta till det.
Hon öste i blekningar och jag fick sitta med folie på huvudet.
Visst blev det ljust och jämt, men dessvärre riktigt riktigt gult, och jag fick sår i hela hårbotten!
Jag är trots det tacksam över hjälpen jag fick då, för utan den hade det varit katastrof.
Jag visste inte hur jag skulle få bort det på den tiden, så mitt i all panik färgade jag det sedan svart igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar