söndag, oktober 18, 2015

Färga Ombre Hemma

Att färga Ombre hemma är superenkelt!
Förra året var jag platinablond och färgade hemma själv så att det blev brunt med blonda toppar i lagom jämn övergående ton.

Det är ännu enklare att färga löshår!
Jag hade nyans #4 Brun på mitt löshår, och använde mig av  Mood Ultrablond X-tra, som jag blandade ihop och penslade på.
Jag började med att pensla topparna, och sedan vandra uppåt.
När penslingen var färdig la jag överflödig färg på topparna.
Jag lät detta verka i ca en timme, och sköljde sedan ur, med inpackning dessutom.

Resultatet blev helt perfekt, och det här håret sitter nu fast med microringar i mitt egna.
Nyanserna kunde inte blivit bättre!







Ett foto publicerat av Terese Linder (@terejz)
Ett foto publicerat av Terese Linder (@terejz)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar