tisdag, oktober 06, 2015

Hår 2013 - 2015

Dags för ett nytt inlägg om håret, nu när det har gått 2 år sedan senaste sammanställningen. Jag har generellt sett tagit det lugnare med mitt hår under de här två åren som varit, och låtit det få vila betydligt längre mellan varven. Here comes:

Höst 2013 - vinter 2014:
Hade mörkbrunt hår och förlängning med microringar.
Luggen hölls trimmad.


2014 - tidig vår:
Bestämde mig för att bli blond.
Slingade i omgångar och blekte med försiktighet och jämna mellanrum tills jag var nöjd.
Skaffade löshår i en naturligt jordgubbsblond färg som jag blekte tillsammans med med mitt egna för att alltid ha rätt nyanser. Dessa fästes med clips, då mitt egna hår var för slitet för att klara av en permanent hårförlängning.




Sommar 2014:
Slutade använda löshåret pga den extrema värmen!
Blev lite mer ljus askblond än platina.


Höst 2014: 

Slutade färga min utväxt helt och hållet. 
Löshåret åkte in igen!






 




Början på 2015:
Färgade hela håret i mörkblond och ljusbrun ombre, med ljust nertill, för att slippa bry mig om utväxten.


Sommar 2015:
Tröttnade rejält och rastade hela mig, med glada färger!


Höst (augusti) 2015:
Tog bort flätorna.




















Höst 2015:
Färgade med toning och klippte pannlugg igen.





Och nu:
Toningen håller på och släpper.
Jag har satt i löshåret igen med microringar.
Bilder kommer ;)



2 kommentarer:

  1. Åh ditt hår är super fint nu. Det passar verkligen dig! Kul att se alla frisyrer du har haft genom! Kommer du att tona håret i samma färg igen?

    Ha en fantastisk kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Alltid kul o få komplimanger hihi :) Får se om jag fortsätter tona rött, eller om jag låter det bli brun ombre igen ;) Tack detsamma!

      Radera