onsdag, januari 22, 2014

Back to school


Igår fick jag veta att jag kommit in på en utbildning som jag stått som reserv på. 
Ja.. den urvalsgruppen jag tillhör, är la inte den bästa när man vill komma in på en linje, eftersom de inte tar in så många som gått på folkhögskola, jämfört med de som kommer in direkt efter gymnasiet, eller gör högskoleprovet. 

Min plan var därför att göra högskoleprovet nu i vår, och söka till hösten, men den planen ändrades hastigt, och visst kommer jag göra högskoleprovet ändå, bara för att öka chanserna.  :)

Jag kom in på Teknisk Basutbildning i alla fall, och detta är på distans, vilket jag tycker är oerhört kul! Jag gillar att ta eget ansvar, så det passar mig perfekt!

Målet med denna utbildning är att ha lite mer att välja på, och en stadigare grund att stå på. Jag älskar matte, och det vore ju synd att inte fullfölja fler kurser när jag har intresset :)

Lite skrattretande dock.. att jag har Jönköpings Högskola som närmaste granne, men kommer in på annan ort :P hahaha



Jag passade på att köpa lite material till utbildningen när jag var på stan med Erika.
En agenda har jag nog inte ägt sen jag studerade sist, vilket var för 3 år sen. Shit vad tiden går!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar