fredag, januari 31, 2014

Det är något speciellt med parfymer!


Jag tog mig en liten stund för mig själv till att lukta på mina olika parfymer, och minnas tillbaka lite.
Var och en parfym har jag haft under olika tillfällen. En för fest, en för romantiska stunder, en för skola, en för jobb, en för vardag etc... Det är så sjukt att man genom att bara känna en doft, kan få sådana häftiga flashbacks! Jag har testat många, men det konstiga är att jag alltid faller tillbaka till 4 absoluta favoriter - nämligen Escada Ocean Lounge, Armani Diamonds, Mexx Fly High, och en billig 20kr:s parfym från HM som jag köpte för flera år sedan. (tyvärr finns den inte längre att få tag i).
Även Mexx Nice är en favvo, men den hamnar då på 5:e plats :P
Av dessa favoriter har jag bara Armani kvar, alltså så pass mycket att det går att använda den :P

Det är lite småtrist när man har sina favoriter, och de är svåra att få tag i... Escada Ocean Lounge är en av dessa. Visst går det, men det är lite omständigt.

Därför har jag rätt många, så att de inte tar slut för fort haha :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar