torsdag, januari 09, 2014

Ny Design!


För inte så länge sedan så beställde jag hem nya nagelgrejer! Det är ju en investering tänkte jag, eftersom jag även gör naglar på andra vid förfrågan. Därför passar jag på nu att göra lite extra reklam för mig själv.

Jag använder en sorts Biogelé, som låter den egna nageln andas, och denna är därför lite mjukare än vanlig gelé. Den kan lätt tas bort med aceton, och därför bör man undvika starka medel, såsom hårfärger, rengöringsmedel etc. Själva finishen blir annars jäkligt bra och naglarna håller i ca 2 veckor, innan man behöver fila lite och lägga på ny gelé. Om man jobbar på hemma med topplack och småfilar litegranna vid behov så håller de ännu längre, och kan då sitta ca 1 månad. Denna gelé är inte lika hållbar, men den är mycket skonsammare mot den egna nageln, och minskar risken för infektioner, svamp och sådant eftersom luft kan cirkulera. Mycket viktigt är att inte försöka pilla bort denna gelé, eftersom den kan släppa väldigt lätt om det kommer in luft!

Något som jag upplever är positivt, är att jag själv inte slår av naglarna lika lätt med denna nya gelé, utan de blir istället mer följsamma.

Jag har dessutom nu lärt mig att bygga franska naglar, där den vita tippen hamnar längre ut än originalnageln slutar. Innan har jag bara kört med genomskinliga geléer och vita tippar, men nu använder jag även rosa och vit gelé.

Ni som är intresserade är välkomna att höra av er för mer info & priser.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar