onsdag, februari 05, 2014

Lyxmåltid, en onsdag som denna.

Jag gick iväg en sväng till Ica och köpte lite mat, helt impulsivt! Jag hade inte med mig någon lista, och det jag köpte blev en succé!

Lövbiff med Potatiskroketter och Vitlök/Parmesansås, samt Sallad.

Det här behöver du:

Lövbiff
Potatiskroketter
2 st Creme Fraiche Parmesan/Vitlök
Mjölk

Sallad:
Mixsallad
Spenat
Cocktailtomater
Gurka
Rödlök
Sockerärtor
Rapsolja
Salladskrydda


Så här gjorde jag:

Jag började med att sätta ugnen på 225 Grader, och sen gjorde jag salladen.


Sen hackade jag Lövbiffarna i mindre bitar och stekte dem. Kryddade med Vitpeppar.


Kroketterna i ugnen 


När det var ca 5 minuter kvar på Kroketterna, hällde jag i 2 st Parmesan/Vitlök Creme Fraiche och 1 dl mjölk i stekpannan och lät det puttra en stund. 



Et Voila! Så här blev det, inte bara tilltalande, utan fantastiskt gott också!
Detta är ett tips för den som vill laga till något snabbt, och få det att smaka mer "oj vilken tid detta måste tagit"

Avslutade med lite efterrätt :P



1 kommentar:

  1. Hej! Jag skulle vilja komma i kontakt med dig men hittar ingen mail. Vill du maila mig på anna@stylinganna.se. Tack! :)

    SvaraRadera