tisdag, juli 29, 2014

Träning + Nagel lossnat (Titta inte om du är känslig)


När jag kom hem från Belgien började jag ge mig ut och jogga och promenera/powerwalka.
Jag är otroligt glad för det nu, eftersom min höft mår mycket bättre, och jag kan äta mer gott utan att det sätter sig :P Jag tänker absolut fortsätta hålla igång, för att det är mer hälsosamt, och jag mår bättre.

Status, vikt och storlek: 65 kg, size 36-38, med andra ord S.




I måndags flög dock min tånagel av, så nu måste jag ta det lugnt i ett par dagar, och se till så att det läker som det ska. (Alltså inte hela nageln, utan snarare 2/3 (Hade skapligt lång nagel just på stortån). Kollar man noga ser man att det dels är en näst intill lös flik, samt en spricka längre in, så jag väntar mig att mer ska lossna vartefter det växer)
Men god dammit vad det gör ont när vassa kanter ligger och skaver emot.  Det växer ju ut igen, men det känns skitfult just nu, eftersom det syns rätt så väl med klackarna på.
Nu ser det kanske inte sådär jätteilla ut, men det är för att det är nytvättat, det är liksom rätt öppet fortfarande, och jag måste ha plåster och kompress på, dels för att hålla det rent, och dels för att inte fläcka ner mina skor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar