söndag, juni 29, 2014

Enkelt och lätt

Dagens lunch/middag (nånstans där emellan)
Stuvade makaroner med bacon.


Du behöver:
Makaroner eller annan valfri pasta, gärna av mindre modell så det blir lättare att röra runt.
1 Paket Bacon 
1 Röd Lök (eller annan valfri lök)
Smör (valfri mängd, jag använde ca 50 gram)
Mjölk (valfri mängd och fetthalt, grädde går också bra, jag använde ca 2 dl vilket är lite för lite egentligen)
Vitlökskrydda (eller annan valfri krydda)
Svartpeppar (eller annan valfri krydda)

Så här gjorde jag:
Kokade upp makaroner som vanligt.
Stekte bacon, tillsatte hackad röd lök när baconen började se klar ut.
När makaronerna var klara hällde jag av vattnet och ersatte det med massa smör och mjölk, samt vitlökskrydda och svartpeppar, och lät detta puttra under omrörning i ca 5 min.
Sedan hällde jag i den stekta baconen och löken tillsammans med makaronerna.

Kan serveras med lite persilja som garnering, om man vill att det ska se lite fräschare ut.



Väldigt enkel och snabb maträtt, för den som inte har tid att laga mat i en hel timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar