fredag, juni 13, 2014

Fredagen den 13:e

Idag var det dags igen, för den där dagen många fruktar.
Jag brukar själv inte drabbas, men nu.... :O

1:
I morse när jag plattade mitt hår så brände jag mig riktigt hårt på min plattång, jag liksom råkade stoppa hela handen nästan, emellan järnen. Bara pekfingret tog skada...
Som det känns nu så är det svullet, rött, svider och jag har ingen känsel på undersidan av fingret.
Tack och lov slapp jag blåsor!
(Sen råkade jag spraya blond spray i ögat - AJ)

2:
Skulle stänga en dörr, tog i rätt hårt p.g.a att jag hade bråttom.
Där var min fot i vägen. Jag bokstavligt talat smällde dörren på mitten tån på högerfot.
Det gjorde så ont att jag inte ens tvekade på att nageln hade flugit av, jag kröp ihop och blev arg på mig själv.
Lyckligtvis sitter nageln kvar, och det blir nog bara ett blåmärke.

3:
Tredje gången gillt brukar man ju säga...
Vad händer här näst?
Tänker på den gången jag va på Malta och blev biten av ett flygfä av något slag.
Benet svullnade, jag fick åka rullstol, och besökte akuten på Malta och i Eskilstuna.
Trodde de skulle amputera bort mitt ben.
2 Veckors penicillinkur, och sen kunde jag gå igen.

Med såna minnen och en dag som denna så kan jag inte hjälpa att tänka att något annat fruktansvärt kommer hända, just med tanke på hur dagen startade liksom...


Bilden tagen i Eskilstuna, när jag precis blivit stucken av typ 100 nålar, och började känna mig lagom nerdrogad. Fick morfin om jag inte minns helt fel? Jag var hel borta i alla fall.
Huvudet hände inte med, och det varade under hela penicillinkuren. 

Håller tummarna för att dagen fortsätter på ett bättre sätt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar