måndag, juni 09, 2014

Telefonstrul

Telefonen krånglar hit och dit. Ibland funkar den, och ibland inte.
Jag googlade runt lite och hittade en lösning, som hittills verkar fungera, så länge jag kan koppla telefonen till datorn så att säga.

Först gjorde jag ytterligare en återställning (det har funkat ungefär på vart 10 försök att fullbordas)
Jag la inte in någon gammal info i telefonen, utan skapade den som en ny Iphone.
Jag laddade ner ett program som heter Reiboot.
Med detta program kan man avsluta återställningsläget utan att återställa telefonen, när inget annat funkar.
Sen jag började använda det programmet har det också hjälpt att hålla inne sleep/wake knappen samtidigt som home knappen, mellan 5-10 sekunder och telefonen har då startat om som vanligt.
Detta har jag gjort då skärmen varit svart och inget har funkat, utom att koppla den till Itunes och återställa den.

Jag orkar inte hålla på och återställa den hela tiden, eftersom det tar sån tid och allt bara försvinner.
(Hinner inte säkerhetskopiera innan den hamnar i det läget)
Dessutom funkar inte återställningen så ofta, utan det tar typ ett dygn att få igång den igen.

Jag har upplevt massa errors och felkoder, och även red screen of death, och lyckats ta mig ur det, tillfälligt i alla fall.

När jag kommer tillbaka till Sverige ska jag kontakta Tele2 eller Apple och lämna in den på lagning, eftersom det troligen är något fel på hårdvaran.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar