tisdag, juli 01, 2014

Uppgradering

Jag är så otroligt arg på både Tele2 och Apple! Min Iphone 5s har strulat nu i över 1 månad, och nu när den äntligen börjar fungera normalt, så har Tele2 bestämt sig för att stänga av mitt abonnemang p.g.a att jag ringt och sms:at lite för mycket - tycker dem. Så vad har jag gjort åt saken?

Jag har i förskott betalat kommande räkning hos Tele2, så att jag nu slipper betala för mobilen ända till slutet på augusti, och kommer få mitt abonnemang upplåst igen om några dagar, säger dem.

Jag har beställt ett gratis kontantkort från Comviq, med nytt nummer - för att ha tillfälligt tills abonnemanget funkar igen, eller bara ha som extra om det händer igen helt enkelt.

Jag har beställt en Xperia Z1 från NetOnNet. (En sån är värd ungefär hälften av min nuvarande Iphone)

OCH jag har beställt en annan mobil med inklusive kontantkort från Telenor, för att ha när det är dags för den nya Xperian att börja krångla!

Lösning: Säljer min förbannade Iphone och går + - 0!
Förhoppningsvis bekymmersfri!

Dagens telefoner... USCH!

Förhoppningsvis ska denna hålla bättre, eftersom den är vattentät! Iphone 5 tål ju inte ens en molnig himmel verkar det som.

Edit: Iphonen har fungerat helt felfritt när jag haft den i Sverige, och nu är den förvisso hel, men jag tar ändå inga risker. Den ska bort.


// Besviken på dagens teknologi, som ska vara så himla bra, men inte håller måtten




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar