torsdag, juli 31, 2014

Alla borde ha en Tassimo!


Jag är så fruktansvärt kär i min Tassimo, och även min mor som fick smaka på denna typ av kaffe blev helt frälst. Det är svårt att dricka vanligt kaffe nu, när man smakat något så gott! Min modell heter T42 btw.






















Efter flitig användning var det dags för avkalkning, och dessa tabletter är inte billiga. Därför köpte jag en vanlig kalkavlösare istället, innehållande citronsyra. Det som är bra med just denna är att den är riktigt billig, och räcker till fler omgångar och fler maskiner, såsom vanliga kaffebryggaren och vattenkokaren exempelvis.


Det finns rätt många olika maker, och man kan kombinera lite som man själv vill.
Min favorit är Espresso med Caramel, alltså Caramel Macchiato. (Den med starkare caramel smak, men jag har problem att hitta den i butik, kanske har den tagit slut i sortimentet?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar