måndag, augusti 04, 2014

It's hot...

Det är varmt när man vaknar, det är varmt när man öppnar fönstret, det är varmt när man ska sova, det är varmt att gå ut med hunden, det är varmt efter att man har kommit ut från duschen och det är bara äckligt varmt hela tiden och överallt.

Jag som måste platta mitt hår för att få det rakt, kan inte göra det, för det är så varmt att det blir krulligt igen. Jag som älskar att sminka mig kan inte gå till överdrift med det, för det bokstavligen talat rinner bort.

Vattnet i kranen blir aldrig lagom kallt för att dricka, så jag är beroende av att ha det i en kanna i kylen.
När jag blir för varm öppnar jag frysen en stund, men det hjälper knappt. När jag vill svalka mig med en dusch är vattnet inte tillräckligt kallt.

Jag vet att man inte ska klaga, men jag har omkring 30 grader inomhus och det finns inget jag kan göra, eftersom solen ligger på hela dagen och jag har ingen fläkt. Korsdrag hjälper inte, för det är vindstilla.

Det är liksom bara för mycket...

Nog för att jag är van att höra att jag är het, men jag tror inte någon tycker det är särskilt charmigt när man är så varm och svettig att det rinner och man är helt kladdig.

Åh snälla låt hösten komma nu, jag har fått nog!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar