lördag, augusti 09, 2014

Kreativt tänkande och lyckönskningar till M&M

Jag känner mig riktigt kreativ idag, och vet inte riktigt varför. Jag vaknade runt kl 5 i morse med känslan av att idag är en bra dag. Jag satte på lite kaffe och tog en bit pistachkrans, för att sedan gå igenom mitt CV igen. Jag har det redan klart sen tidigare, men jag går igenom lite dag för dag ändå, för att bygga upp det på nytt till något som är snäppet bättre. Just nu klurar jag en del på mitt personliga brev, som även det har en bra grund, men absolut kan bli bättre.

Jag känner ett starkt behov av att göra mina naglar idag, eftersom jag känner mig så kreativ.
Vi får väl se hur det blir med den saken.

Idag gifter sig Malin & Markus, ett par som jag känt länge. Markus lärde jag känna redan i samma veva som jag flyttade till Jönköping, och Malin kom in i bilden för 3 år sen tror jag det var. Har jobbat ihop med Malin och vi har haft många roliga stunder tillsammans faktiskt.

Det var tänkt att jag skulle gå på bröllopet såklart, men efter att allting blev som det blev och jag lämnade jönköping och livet där nere, så funkar det helt enkelt inte längre att vistas där och umgås eller vara med några utav mina vänner, eftersom i princip alla mina vänner är gemensamma med min exman. Det hade alltså inte funkat att gå på bröllopet eftersom alla dessa vänner hade varit där.

Det var trots allt mitt val att lämna, och det har idag satt sina spår på det viset att de allra flesta inte står på min sida vad gäller allt som hänt. Det kan jag ha full förståelse för, eftersom det inte var särskilt sjysst i deras ögon, men det känns samtidigt trist. Mest för att det är ingen som vet anledningen och bakgrunden till allt. Några vet en del, men ingen vet allt, och därför tycker jag det är trist att bli dömd och ratad på det viset.

Många tycker att jag gjorde fel. Jag anser att det jag gjorde var det som jag tyckte kändes rätt just då. Det är aldrig sjysst att lämna någon, men man ska ju samtidigt följa sin inre röst och sitt hjärta, och göra det som känns bäst. Det gjorde jag, och därför ångrar jag ingenting. Därför försöker jag nu bygga upp en ny vänskapskrets lite närmare där jag håller hus.

Jag hoppas också att samtliga involverade kan finna styrkan och gå vidare utan att låta mig bära ansvaret, för jag är värd bättre än att få mötas av hatiska blickar och elaka kommentarer. Det enda jag gjorde, var att följa mitt hjärta, och det är jag glad för att jag gjorde.

Hur det än är så känner jag inga aggressioner emot någon, för det är bara onödigt. Man blir inte gladare av att klanka ner på någon. Och även om Malin och Markus inte samtycker till det valet jag har gjort, så hoppas jag att de får en magisk dag, fylld av härliga känslor och en massa kärlek.

Jag hoppas att dagen blir perfekt och att allt blir bättre än de tänkt sig. Jag önskar de också all framtida lycka och välgång. Och framförallt, så hoppas jag att deras äktenskap varar längre än det gjorde för mig.

All kärlek och lyckönskningar till Brudparet M&M.

This is your day bitches, enjoy it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar