onsdag, augusti 06, 2014

Jag har en granne

Igår när jag gick ut för att ta kvällens sista cigg, så träffade jag för första gången 2 st grannar som också röker, eller rättare sagt en granne och hans kompis. Jag har varit ute på den balkongen hur mycket som helst och alltid haft den för mig själv, så visst blev jag chockad över att det nu var upptaget. Awkward som det kan vara om man är 3 stycken på en balkong varav en inte känner någon, så bröt jag isen genom att vara social, och började prata med dem. Jag menar, det ser ju dumt ut att bara stå och glo, hahaha. I vilket fall visade det sig att de var mycket trevliga, och det fick minsann bli en till cigg för att hålla samtalet igång. Jag fick några värdefulla tips om jobb, och kan nu känna mig mer trygg eftersom jag vet att det finns någon i trapphuset som inte är skum i alla fall. Less worries, one step closer to gathering new friends and making my social life grow. Collecting thoughts and ideas from other peoples job experiences in this town.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar